BEE-BOTS
CARACTERÍSTIQUES DEL GRUP:
6 noies de 16 a 21 anys amb discapacitat auditiva i dificultats d’aprenentatge.
NÚMERO DE SESSIONS:
1 (45 minuts)
Activitat:
- 15 min. Per parelles aprenentatge per descobriment del funcionament del robot. Ús lliure de les abelles. Sense pautes i sense gaires indicacions per part del mestre.
- 30 min. Amb la supervisió del mestre i/o alumnes de pràctiques cada parella ha realitzat una ruta marcada amb tres parades (sortida, punt de pas i arribada) utilitzant el terra que simula una illa del tresor.
Aspectes positius per les característiques del grup:
- La senyal acústica va acompanyada d’una llum vermella.
- La constància dels moviments i la seva senzillesa (pas dreta, pas esquerra, gir dreta, gir esquerra, acció i esborrar) ajuda molt a la comprensió del seu funcionament.
- La seva senzillesa fa que l’aprenentatge del funcionament pugui fer-se de forma autònoma, per descobriment, sense necessitat de gaires pautes per part del mestre.
- L’aprenentatge basat en l’assaig-error utilitzant els bee-bots ajuda en el treball de reflexió i resolució de problemes. Les alumnes, després de molts intents, han sigut capaces d’entendre la dinàmica del robot i programar-lo per realitzar les instruccions donades (camí amb pas obligatori per tres punts).
- Ajuda en l’orientació en l’espai i la lateralitat, així com la visualització d’un procés en construcció (el camí).
- En funció de la plantilla que decidim treballar es pot aprofitar el recurs del bee-bots com un nexe interdisciplinari.
Observacions:
- El model Bee-bots podria incloure un complement per poder marcar el paper (us del retolador que si es pot fer amb el Pro-bot).
- La senyal de “gir” podria tenir una forma més tancada/rodona o diferenciar-se en el color de la de “pas”.
BEE-BOTS i PRO-BOTS
CARACTERÍSTIQUES DEL GRUP:
8 nois/es de 12 a 18 anys amb discapacitat auditiva i moltes dificultats d’aprenentatge.
Aquest curs ens han deixat en préstec els bee bots i els pro bots. Era la primera vegada que l’utilitzàvem. Els bee bots els hem fet servir en els grups d’alumnes més petits o aquells alumnes que tenen un nivell més baix.
El resultat ha sigut molt positiu ja que es treballa la direccionalitat, la lateralitat, la numeració, el concepte de quantitat... d’una manera més lúdica i més motivadora per ells. Estaven treballant tots els conceptes però d’una forma molt més divertida.
Al ser un centre d’educació especial és molt positiu treballar a través dels bee bots perquè és més fàcil adquirir els coneixements que no pas si ho féssim amb fitxes o amb una explicació.
Els pro bots els han utilitzat alumnes amb més nivell i els ha sigut molt enriquidor per a ells. Intentaven treballar la geometria, la direccionalitat i lateralitat i sobre paper intentaven crear figures i formes. Han gaudit i han après d’una manera molt més motivadora per a ells.
Ha sigut una experiència molt positiva per als nostres alumnes.